Поради психолога

Практичний психолог Брюхарєва Оксана Леонідівна. Має повну вищу освіту по спеціальності "Психологія", спеціаліст вищої категорії. Стаж роботи 20 років.

Основні завдання роботи практичного психолога:

- адаптація новоприбулих дітей;

- розвиток пізнавальної та емоційної сфер дітей 3 - 4 років;

- розвиток когнітивної сфери дітей 5 - 6 років, готовність до школи;

- консультаційна робота з педагогами та батьками з питань розвитку, навчання та виховання дітей;

- збереження психологічного здоров я дітей та педагогів;

Поради для батьків

1. Стимулюйте інтелект дитини, приділяйте увагу її розумовому розвитку, для цього повсякчас намагайтеся її життя зробити різноманітним і цікавим.

2. Формуйте в дитини самоповагу, закріпіть в її свідомості образ власного «я», дайте можливість малюкові самостійно приймати деякі важливі для нього рішення (вибір іграшок, занять тощо).

3. Не забувайте про розвиток комунікативних здібностей дитини, вчіть її спілкуватися, проявляти до оточуючих доброзичливість та привітність.

4. Розмовляйте з малюком на різноманітні теми, розширюйте його словниковий запас, цікавтесь його справами.

5. Нагадуйте дитині про важливість культури поведінки та зовнішнього вигляду, закріплюйте навички самостійності, охайності та акуратності.

6. Виховуйте на власному прикладі в дитини відповідальність, принциповість та порядність.

7. Будьте з дитиною завжди вимогливими – така батьківська позиція сприяє розвитку самооцінки малюка, почуття його власної гідності, але при цьому зберігайте терплячість та толерантність.

8. Привчайте дитину до праці, викликайте у неї бажання без примусу виконувати доручену справу, долати труднощі – це дасть змогу вашій дитині переконатися, що їй багато чого під силу.

9. Не робіть за дитину того, що вона може зробити сама.

10. Проявляйте по відношенню до дитини розуміння, співчувайте їй, хваліть та підтримуйте її, будьте для неї другом, а не керівником.

Проявляйте по відношенню до дитини розуміння, співчувайте їй, хваліть та підтримуйте її, будьте для неї другом, а не керівником.

Цього необхідно навчити дитину.

1. Під час розмови поводити себе спокійно та стримано, дивлячись у вічі співрозмовнику.

2. Не розмовляти голосно там, де дорослі читають, де відпочивають, а також у транспорті та на вулиці.

3. Виховуючи дитину, обов’язково вчіть її правил ввічливої поведінки.

4. Дитина повинна вміти:

- давати відповідь на запитання повно та ввічливо;

- чітко вимовляти звуки та слова;

- говорити досить голосно, але при цьому не крикливо;

- вміти вислуховувати інших;

- дякувати за надану допомогу, турботу, увагу;

- не перебивати розмову дорослих.

5. Під час звернення з питанням, проханням, вибаченням не забувати про «чарівні» слова.

Декілька порад щодо виховання дитини

Ніколи не давайте дитині особистих негативних оцінкових суджень: «ти поганий», «ти брехливий», «ти злий». Оцінювати треба лише вчинок. Треба казати: «Твій вчинок поганий, але ж ти хороший і розумний хлопчик (дівчинка) і надалі не повинен так робити».

Удавайтеся здебільшого до ласки та заохочення, а не до покарання та осуду виховуючи свою дитину і пам’ятайте про те, що саме від вас, батьків, залежить, якою виросте ваша дитина.

Виховуючи дитину, батьки часто використовують метод «агресії» - кричать та сварять її, інколи навіть з дріб’язкової провини. Дитина не в змозі «розрядитися» і накричати у відповідь, тому накопичує агресію в собі. І рано чи пізно ця агресія дається взнаки — дитина хворіє (від легких хвороб до серйозних психозів).

Ще один вид виховної агресії — тілесна: биття і ляпаси. Але варто пам’ятати, що будь-яка дія бере реванш - протидією. Ляпас колись може відгукнутися насильством, а биття — злочином.

Дитина , що вихована такими методами, дзеркально спрямує потік агресії на своїх дітей. Вона не забуде гніт батьківських емоцій і сама стане пригнічувати. Своїми методами виховання ми позбавляємо дитину права на виявлення негативних емоцій, хоча самі їх провокуємо.

Дуже важливо, щоб ми використовували симпатію та усмішку, підтримку, співчуття та навіювали доброту, бо всі негативні емоційні вияви позначаються на психічному стані дитини.

Якщо ви помітили за собою такий метод виховання, ніколи не пізно змінити тактику виховних впливів і полюбіть її, свою дитину, якою б вона не була. Адже обов’язок батьків — зробити свою дитину щасливою. Тільки батькам під силу прокласти правильний шлях взаємин. Виявіть розуміння й любов, і дитина відплатить вам тим самим — любов’ю та розумінням!

Повірте в неповторність своєї дитини, у те, що вона — єдина і унікальна, не схожа на жодну іншу і не є вашою точною копією. Тому не варто вимагати від неї реалізації заданої вами життєвої програми і досягнення поставленої вами мети. Дайте їй право прожити власне життя.

Дозвольте дитині бути собою, зі своїми вадами, вразливими місцями та чеснотами. Приймайте дитину такою, якою вона є. Підкреслюйте її сильні властивості.

Не соромтеся виявляти свою любов до дитини, дайте їй зрозуміти, що любитимете її за будь-яких обставин. Не бійтеся «залюбити» своє маля: саджайте його собі на коліна, дивіться йому в очі, обіймайте та цілуйте, коли воно того бажає.

Ваша любов не не повинна перетворитися на вседозволеність та бездоглядність. Встановіть чіткі межі дозволеного (бажано, щоб заборон було небагато — лише найголовніші) і дозвольте дитині вільно діяти в цих межах.

/Files/images/psiholog/20200115_094457.jpg

Наші малюки люблять грати в сенсорні ігри, гра: "Посади квітку"

Ігри з кінетичним піском найулюбленіші ігри, адже можна створити "Черепаху", "Спекти тортик", або скласти казку...

/Files/images/psiholog/20200220_111710.jpg

/Files/images/psiholog/20200227_105010.jpg

/Files/images/psiholog/65.jpg

/Files/images/psiholog/фото 01.JPG

Психогімнастика "Сонячний зайчик" з дітьми логопедичної групи


/Files/images/psiholog/фото 02.JPG

Розвивальне заняття з використанням м 'яча в логопедичній групі

1

Розвиток дрібної моторики з дітьми старшої групи

/Files/images/psiholog/Копия фото 06.JPG

Заняття з елементами тренінгу з дітьми старшої групи

/Files/images/psiholog/Копия фото 08.JPG

Сенсорна гра "Склади будинок для гномика" з дітьми молодшої групи

/Files/images/psiholog/IMG-2429c7774c3865e2167a6f9a26e61031-V.jpg

Семінар для педагогів міста

/Files/images/psiholog/IMG-4c4a02ca018a0b248be3100f21215b59-V.jpg

/Files/images/psiholog/семінар аутизм.jpg

Семінар-практикум для педагогів: "Діти з розладами аутичного спектру та принципи роботи з особливливими дітьми"

/Files/images/psiholog/арт-терапія 056.jpg

/Files/images/psiholog/арт-терапія 047.jpg

Семінар-практикум для педагогів "Використання технік арт-терапії у роботі психолога та педагога"

/Files/images/novini/20151202_131408.jpg

Семінар-практикум для педагогів "Підвищуємо комунікативну компетентність педагога"

/Files/photogallery/Тренінг стрес 018.jpg

Тренінгове заняття на тему: "Збереження психологічного здоров'я педагога"

/Files/images/2017_novini/Семінар 012.jpg

Семінар-практикум для педагогів "Портрет професіонала"

ПАМ'ЯТКА ДЛЯ БАТЬКІВ ДІТЕЙ, ЩО АДАПТУЮТЬСЯ

1. Режим дня
Передусім, слід організувати життя дитини в сім'ї відповідно дорежиму дня, якого дотримуються в дошкільному закладі. Цим ви значно полегшите маляті процес звикання до умов дитсадка.

2. Зацікавленість
Добре, коли ви зацікавите сина або доньку дитячим садком, викличете бажання йти туди. Щоб полегшити звикання, познайомте малюка з майбутнім вихователем, поговоріть з дитиною так, щоб вона зрозуміла, що вже підросла і ходитиме до садочка, де про дітей піклується добра вихователька.

3. Навички самообслуговуванняДитина значно легше пристосується до умов суспільного виховання, якщо в сім'ї вона оволодіє елементарними навичками самостійності (роздягатися, охайно складати свій одяг, самостійно їсти та ходити на горщик).

4. Навички спілкуванняДуже важливо навчити маля гратися, адже такий природний для дитини тип діяльності дає можливість відволіктись від думки про батьків та формує в неї "ділову форму спілкування" з дорослими. Привчайте дитину до спілкування з однолітками заздалегідь, виховуйте доброзичливе ставлення до них. Налагодьте ефективний зворотний зв'язок з вихователями, розкажіть їм про свою дитину.

5. Поступовість
Спочатку, перші 2 тижня не залишайте малюка в дитсадку на цілий день. У перші дні цілком достатньо однієї-двох годин. Домашній дитині зовсім непросто звикнути до суспільних вимог та суворих правил. Допоможіть їй. Нехай ваша дитина принесе в дитячий садок свою улюблену іграшку, так їй легше буде звикати.Цікавтесь, як пройшов день у дитячому садочку, що було нового та цікавого було.

Що робити, якщо дитина плаче при розставанні з батьками?

- Розповідайте дитині, що цікавого чекає її в дитячому саду (зустріч із друзями, цікаві іграшки, нові пісні й танці, ігри в пісочниці).


- Будьте спокійні, не проявляйте перед дитиною свого занепокоєння.


- Дайте дитині із собою улюблену іграшку або якийсь предмет із дому.

- Придумайте та від репетируйте кілька різних способів прощання (погладжування по спинці, повітряний поцілунок, "секретне слово").


-Будьте уважні до дитини, коли забираєте її з дитячого саду (розпитайте, чим вона займалась, похваліть її малюнок або виріб).


- Демонструйте дитині свою любов і турботу (скажіть, що ви думали про неї, планували спільні заняття на вечір).

Ознаки позитивної адаптації дитини:

· гарний апетит та спокійний сон,

· адекватна реакція на діяльність з вихователем,

· бажання спілкуватись з дітьми та йти в групу,

· нормальний емоційний стан.

Головне - будьте терплячі!

ТЕСТИ І ВПРАВИ ДЛЯ МАЙБУТНІХ ШКОЛЯРІВ

Чи готова ваша дитина до школи

Але перш ніж перевіряти дитину:

- не змушуйте дитину до роботи, зробіть це у довірчій обстановці, або у формі гри;

- якщо дитина з якоїсь причини відмовляється від роботи, відкладіть її на інший час;

- дитина обов'язково має бути у гарному настрої;

- на успіхи і невдачі дитини реагуйте стримано, рівно, доброзичливо. Якщо "учень" не впорався із завданням, підтримайте його, наступного разу у нього обов'язково все вийде;

- не намагайтеся виконати відразу всю роботу цілком, це важко. Оптимальна тривалість роботи - 15-20 хвилин.

- дитина не повинна все робити лише на "відмінно".

Тому не робіть висновків, що далеко йдуть, з результатів і пам'ятайте: жоден тест не дає стовідсоткового прогнозу успіху або невдачі, він лише підказує, на що потрібно звернути увагу.

Вправа на розвиток довільної уваги

Дитині дають аркуш паперу, кольорові олівці і просять намалювати в ряд 10 трикутників. Коли ця робота буде завершена, дитину попереджають про необхідність бути уважним, оскільки інструкція читається лише один раз. "Будь уважним, заштрихуй червоним олівцем третій, сьомий і дев'ятий трикутники". Якщо дитина перепитує, відповісти - роби так, як зрозумів. Якщо дитина впоралося з першим завданням, можна продовжити роботу, поступово ускладнюючи завдання.

Вправа на розвиток спостережливості

Запропонуєте дитині гру: "Уважно оглянь кімнату і знайди предмети, в яких є круг, коло". Малюк називає предмети - годинник, основа олівця, вимикач, ваза, столик. Можна провести цю гру у формі змагання для групи дітей, придумуючи аналогічні завдання.

Гра на розвиток пам'яті

Дорослий починає цю гру і говорить: "Я поклав в мішок яблука". Наступний гравець повторює сказане і додає що-небудь ще: "Я поклав в мішок яблука і банани". Третій гравець повторює всю фразу і додає що-небудь від себе. Можна просто додавати по одному слову, а можна підбирати слова за алфавітом.

Гра для тренування мислення і кмітливості

"Як це можна використовувати?"

Запропонуєте дитяті гру - знайти якомога більше варіантів використання будь-якого предмету. Наприклад, ви називаєте слово "олівець", а малюк придумує, як його можна використовувати - писати, малювати, використовувати як паличку, указку, градусник для ляльки, вудку і так далі.

Перевірте, чи правильно дитина дає відповіді:

- Назви своє прізвище, ім'я, по батькові;

- Скільки тобі років? А скільки буде через рік? А через два?

- Як звуть твоїх батьків?

- Вранці ти снідаєш, а вдень -...?

- Порівняй літак і птицю. Що у них спільного, чим відрізняються?

- Футбол, гімнастика, теніс, плавання - це...?

- Що потрібно зробити, щоб вода в чайнику закипіла?

- Виделка, що це? Велосипед, що це? Кілограм, що це?

- Порівняй квадрат і прямокутник. Що у них спільного, чим відрізняються? Які ще геометричні фігури ти знаєш?

- У якій країні ти живеш? Яка твоя адреса?

- Береза, дуб, тополя - це...?

- Яких свійських, диких тварин ти знаєш? Чому їх так називають?

- У корови - теля, у собаки - ..., у коня - ...?

- Чому раніше, ніж проїде поїзд, опускається шлагбаум?

- Огірок, помідор, морква, буряк - це ...?

Подивіться, з якою групою питань дитині вдалося впоратися менш успішно, і приділіть цій стороні словникового мислення особливу увагу.

Добре було б також простежити за тим, як грає ваше дитина з іншими дітьми, чи уміє грати "за правилами" не лише з однолітками, але і з дорослими.

Якщо результати тестування вас чогось бентежать, зверніться за допомогою до фахівця.

Кiлькiсть переглядiв: 178

Коментарi

  • наталя

    2015-04-03 15:34:42

    дякую за професійну допомогу дітям....