Логопедичний вісник

У дошкільному навчальному закладі функціонує 2 групи компенсуючого типу для дітей з вадами мовлення. Працюють учителі-логопеди:

Вдовиченко Галина Павлівна. Закінчила Національний педагогічний університет ім. М.П. Драгоманова, педагогічний стаж 23 роки, "спеціаліст першої категорії".

Циганок Оксана Володимирівна. Закінчила Національний педагогічний університет ім. М.П. Драгоманова, педагогічний стаж 12 років, "спеціаліст першої категорії".

Мета логопедичної корекції:

- формування фонетико - фонематичної, лексико - граматичної сторін мови, зв'язного мовлення;

- розвиток усіх видів мовленнєвої діяльності;

- формування комунікативних умінь;

- розвиток мовленнєвої, загальної та дрібної моторики;

- вироблення навичок свідомого сприймання та розуміння зверненого мовлення;

- розвиток просодичної сторони мовлення( темп, ритм, тембр, сила голосу);

- подолання порушень усного та письмового мовлення;

- розвиток психічних процесів (пам’яті, мислення, уваги).

Завдяки цікавим технологіям у навчанні та вихованні діти «розкриваються» психологічно, починають розуміти свою унікальність у властивих їм здібностях, почуваються значущими й рівноцінними особистостями.

Розвиток мовленнєвого дихання


Мовленнєве дихання є джерелом утворення звуку,голосу. Воно допомагає правильно дотримуватись пауз. Зберігати плавність мовлення , змінювати гучність.

Правильне мовленнєве дихання дає можливість при меншій витраті м`язової енергії мовленнєвого апарата досягти максимуму звучності.

Розвиток мовленнєвого дихання залежить від правильного функціонування фізіологічного дихання.

Як свідчить практика,діти не завжди перед початком говоріння роблять вдих і нерідко починають своє мовлення із залишкового видиху,або починають говорити на вдиху, часто майже перед кожним словом добираючи повітря. Малята,які мають ослаблений вдих і видих.,зазвичай говорять тихо та утруднюються під час вимовлення довгих фраз .При нераціональній витраті повітря порушується плавність мовлення,тому що діти в середині фрази змушені добирати повітря. Часто такі діти не договорюють слово і нерідко наприкінці фрази вимовляють їх пошепки. Іноді, щоб завершити довгу фразу,вони змушені говорити на вдиху,від чого мовлення стає нечітким. заїкуватим. Скорочений видих змушує говорити фразу в прискореному темпі,без дотримування логічних пауз.

Існує кілька правил, яких варто дотримуватися, виконуючи вправи для розвитку мовленнєвого подиху:

- Повітря набирати через ніс;

- Не піднімати плечі;

- Видих повинен бути тривалим і плавним;

- Необхідно стежити за тим,щоб не надувати щоки;

- Дихальні вправи необхідно чергувати з іншими вправами ,тому що вони швидко стомлюють дитину і можуть викликати запаморочення.

- Вправи на подих необхідно виконувати щодня,включаючи їх у фізкультурно-оздоровчу гімнастику ; у вільний час;

- Вправи доцільніше проводити в ігровій формі, щоб діти виконували їх з інтересом та задоволенням.

Роботу з розвитку мовленнєвого подиху краще проводити поетапно. Спочатку тренуються тривалий мовленнєвий видих на окремих звуках,потім-словах,потім-на короткій фразі, під час читання віршів.

Мовленнєве дихання дуже важливе в нашому житті. Його потрібно розвивати не тільки дітям,але й дорослим. Воно допомагає у виразному читанні,а також в ораторському мистецтві. При постановці звуків дуже важливо, куди та з якою силою спрямовуватиметься повітряний струмінь.

Вправи для розвитку мовленнєвого дихання.

1. Вправа «Кораблики».

Налити в миску воду. Зробити, або взяти вже готовий кораблик,покласти його на воду. Запропонувати дитині подути на кораблик спочатку довгим струменем повільно наче вимовляючи звук «ф», а потім переривчасто,наче вимовляючи звук «п-п-п». /Files/images/IMG_20131014_170004.jpg

2. Вправа «Задування свічки».

Слідкуйте ,щоб видих був протяжним,

неприривчастим.

/Files/images/IMG_20131014_164832.jpg

3. Вправа «Надування бульбашок».

Діти дмуть через соломинку у воду

Так,щоб утворилися бульбашки.

4. Вправа «Футбол».

Дути на м`ячик ,який котиться по

Футбольному полю,намагаючись

Задувати м`яч у ворота.

/Files/images/IMG_20131015_100108.jpg

5. Вправа «Дотягнутись до сонечка».

Діти тягнуться сонечка,піднімаючи руки через сторони і роблячи глибокий вдих. Опускаються на носочки,роблять спокійний видих.

6. Вправа «Вітер».

Діти роблять «легенький вітерець»-легенько дмуть, «сильний»-сильніше. Після цього обов`язково передихають-«декілька хвилин вітру немає».

/Files/images/IMG_20131014_163944.jpg

7. Вправа «Дми на метелика».

Дмухання на виготовленого з паперу метелика, прив`язаного на нитці./Files/images/IMG_20131014_165631.jpg

Підготувала учитель-логопед Циганок О.В.

Кiлькiсть переглядiв: 404

Коментарi