Образотворча діяльність

Вихователь Ярошинська Н.Ф. пропонує:

Фрагмент заняття за книгою Людмили Шелестової «Світ у картинах художників»

"Райдуга"

Доброго дня, шановні батьки та улюблені малюки. Сьогодні ми поговоримо з вами про …, а ось про що – відгадайте загадку

Дощ пройшов, через ставок
Перекинувся місток.
Кольорів у ньому сім,
Він подобається всім!
Так, це веселка або райдуга.

А чи була райдуга на землі завжди, ви можете дізнатися, прочитавши дітям оповідання Оксани Аксютик, перешовши за посиланням https://www.noevark.org/veselka.html

І, нарешті, послухаємо неперевершену музику

Сергія Прокоф’єва «Дощ і райдуга» та помилуємось шедеврами українського художника

Куїнджі Архипа Івановича

https://www.youtube.com/watch?v=ofV-uAOb9fA

Сподіваюсь, вам сподобалось, тож швидше беремо олівці або фарби, пластилін, воскову крейду та малюємо райдугу, а щоб вивчити її кольори, запам’ятаємо:

/Files/images/yaroshinska/Mova_67.png

Написавши свої роботи, порівняйте їх з картиною

Микола Кримова «Веселка»

/Files/images/yaroshinska/image758_2.jpg

Що вам нагадує веселка? Скільки кольорів вона має? Назви їх, пригадавши кольорове речення, де кожний перший звук, нагадує назву певного кольору. Подумай, що свідчить про те, що дощ уже закінчився, а на твоїй картині, був дощ? Яким здається місто після дощу: сірим, холодним чи теплим, умитим, веселим? Як ти думаєш, що роблять люди у парку? А на твоїй картині, де з’явилася веселка – у місті, селі, лісі, полі? Уяви, що тобі треба розповісти мамі про веселку по телефону, як її можна описати?
Я впевнена, що у вас все вийшло, любі батьки. І ви не- даремно провели час зі своєю дитиною. Тому що все в житті минає і з часом змінюються і наші ціннісні пріоритети, а спогади і любов зостається назавжди.
До нових зустрічей, ваша Наталя Федорівна.

Фрагмент заняття за книгою Людмили Шелестової «Світ у картинах художників» (п"ятий)

Доброго дня! Сьогодні ми з вами послухаємо дощ!

https://www.youtube.com/watch?v=UHOKkf_j6HE

Як ваші враження? Сподобалось чи ні? В наші дощові дні ми можемо спостерігати і чути дощ і за своїми вікнами.

Дощ може бути лютим – з грозою та блискавкою. може бути тихим і приємним, може бути теплим і холодним. Загрозлива або доброзичлива стихія дощу приваблює нас своєю красою.

/Files/images/yaroshinska/Ihtar.jpgСвітлана Бердник народилася і виросла в Києві. Закінчила середню музичну школу по класу скрипки. Потім поступила в київську педагогічну академію № 2, яку закінчила на відмінно.

Картини Світлани Бердник відвідують приватні колекції України, Росії, Казахстану, Угорщини, Канади.

Її життєве кредо «Жити – любити, робити добро».

/Files/images/yaroshinska/38204_2183313m.jpgКорінна Хартлі вийшла з Художнього інституту Чуйнара в 1944 році після двох років інтенсивного дослідження, вона впевнено малювала фігури людей і мала портфоліо, щоб довести це. Невдовзі для неї відкрилася можливість працювати над тим, що вона називає «потужною сферою комерційного мистецтва - модною ілюстрацією». Вона одразу взялася за роботу, і протягом наступних тридцяти років продовжувала використовувати свої навички малювання як ілюстратор моди та в неробочий час як художник. Основними її предметами були жінки та діти. Її життєві портрети були надзвичайно затребуваними для широкої публіки. У її творах зображена певна невинність - сміються діти, усміхаються підлітки, безтурботні, вдумливі дорослі, все зроблено з викликом - "Я бачу світ таким". Вона вірить у основні цінності людської любові, співчуття та радості, і її переконання полягає в тому, що мистецький талант - це дар доброзичливого творця.

"Я вірю, що любов може бути видимою", - каже вона. «Моє бажання - принести радість моїй аудиторії - поставити посмішку на обличчя людей. Коли я бачу цю посмішку, я знаю, що мої полотна торкнулися їх особливим чином. Це робить мене щасливою."

І, нарешті, перша картина, яку ми переглянемо –

«Блискавка» Світлани Бердник.

/Files/images/yaroshinska/74486368.jpg

Які почуття виникають, коли розглядаєте цю картину?

Чи доводилося тобі чути грім і бачити блискавку? Якими були почуття? На що вона схожа? Який дощ зобразила художниця? Що свідчить про те, що струмені вони б’ють по гілках дерев, дме сильний вітер? Чи доводилося спостерігати за рослинами через струмені дощу? Якими були почуття? Які звуки чути від крапель води, що летять з неба?

Наступна картина «Радість» Коррін Хартлі.

/Files/images/yaroshinska/0c506522d963.jpg

Поміркуй, чому ця картина називається «Радість». На картині зображено маленький дощик чи зливу? Як ти думаєш, що відчуває дитина, яка біжить зі своїм песиком під дощем? Чому дитина тримає парасолю над песиком? Цікаво дитина вийшла надвір до початку дощу чи після? Чи доводилося тобі потрапляти в дощ? А бігати по калюжах? Якими були твої почуття? Чому?

Візьми аркуш паперу і намалюй свій дощ, можливо, дощ у тебе буде грізний або лагідний, блакитний чи різнокольоровий. Чекаю на малюнки. Наталія Федорівна.

Фрагмент заняття за книгою Людмили Шелестової «Світ у картинах художників» (Четвертий)

Доброго дня, мила дітвора та наймиліші батьки! Сьогодні у нас четверта заочна зустріч з вами. І, перепрошую, прийшло на думку, що ми спілкуємось з вами у вигляді листування. Я пишу листи до вас, а ви у своїх групах надсилаєте віртуальні листи до мені. Мої батьки, Федір та Ольга, писали листи на папері, пройняті любов’ю та ніжністю один до одного. Ми, діти, читаємо їх та пригадуємо своє дитинство, ласку батьків. На жаль, мої діти, мабуть, не матимуть такої втіхи, бо все в нас «онлайн». Але, завдяки, вимушеному домуванню, разом з вами отримаємо малюнки, що будуть гарною згадкою про спільно проведений час дітей та батьків у чуйності та спільній творчості.

Нараз, поговоримо з вами про те, що не дивлячись на нашу замкнутість, можемо спостерігати щодня красиві явища природи – схід та захід сонця… Зі сходом сонця промені зігрівають землю своїм теплом і все живе пробуджується. Із заходом – сонячні промені все менш помітні, менш теплі, наступає ніч…

І як завжди помилуємось картинами Ганни Колос «Світанок» і Юлій Клєвер «Захід сонця».

Ганна Колос – імпресіоніст. Вона – дивовижно лірична та позитивна художниця, яка бачить світ лише у яскравих тонах.

/Files/images/yaroshinska/1575889946.png

Для її робіт характерна кольорова мозаїчність, що відображає красу й багатоманітність навколишнього світу. Вона вміє вихопити приголомшливу мить, яку око ледве встигає зафіксувати, і яку потім залишає на полотні, як мить найвищої гармонії, наділивши його відчуттями і тонкими вібраціями.

Анна Колос продовжує традиції свого дідуся, всесвітньо відомого художника-бойчукіста Сергія Григоровича Колоса. ЇЇ відома картина «Світанок» з’явиться перед вами, але перед цим послухайте вірш про світанок за посиланням

https://www.youtube.com/watch?v=7XwkfiOtwd4

/Files/images/yaroshinska/limg_3986.jpg


Яке враження на вас справила ця картина? Який настрій вона у вас викликає? Яку частину доби там зображено? Кого або що нагадують маки? Чи доводилось вам колись спостерігати, як прокидається сонечко? З ким і де це було? Якими були почуття? Як пахне вранішня трава? Чи доводилось тобі ходити по ній босоніж? Чи чули ви спів досвітніх пташок? Чим світанок відрізняється від дня?

Наступну картину написав художник Юлій Клєвер. Його називали художником закоханим у захід сонця.

Що робить захід прекрасним? Напевно, не тільки те, що дозволяє спостерігати картини надзвичайної краси. Час — от що ще важливо! Ми спостерігаємо захід наприкінці дня. Яким був день? Приніс він нам радість або сум? Ми самі зробили добру справу на благо інших або, навпаки, зробили дурний вчинок, засмутили когось? Такі думки не приходять ранком: він для надій, планів. День проходить у турботах, зайнятий справами. Коли сонце заходить за обрій, підводять підсумки. Це час міркувань про життя, про красу і вічність природи, про наше місце в ній. Прочитаємо віршМихайла Карасьова «Захід сонця»

Зникає сонце. Вже не видно круга,

Лиш сяйво червоне з жовтими крилами.

Між ними і лісом – хмари темна смуга

За мить вогненими береться кольорами.

Вершечки сосон різьбляться на небі

І ледь хитаються – єдиний рух навколо.

І птах великий по своїй потребі
Летить кудись, крильми махає кволо.

/Files/images/yaroshinska/picfull2_51cae7139a4e8.jpg

Яке враження від картини? Що привертає увагу на картині в першу чергу? Чому? Як можна здогадатися, що це захід сонця? Чим відрізняється схід сонця від заходу? Чому вода помаранчевого кольору? Кого або що нагадують хмари на небі?
Порівняйте чим відрізняється картина «Світанок» від картини «Захід сонця». Яка пора року прийде після зими, а яка після літа. Як буде змінюватися природа впродовж усіх пір року?. А на початку якої пори року ви підете до школи? А у школі, не забувайте, що найкращі ваші друзі – це ваші батьки. А на згадку про нашу зустріч, намалюйте, будь ласка, схід сонця на полі маків.
Ви можете скористатися підказкою за посиланням https://pustunchik.ua/ua/treasure/draw/iak-namaliuvaty-mak, а можете, як ми із Настусею написати картину за допомогою змішаної техніки та різних матеріалів: харчові сипучі фарби (червона, зелена), акварель, гуаш, кольоровий олівець, площинні форми маків. Натхнення Вам та терпіння вашим рідним.
/Files/images/yaroshinska/images (41) — копия.jpg

Детальніше про техніку виконання малюнку дивіться внизу сторінки "Заняття 4 "Маки на світанку"

Фрагмент заняття за книгою

Людмили Шелестової

«Світ у картинах художників» (третій)

Доброго дня, розумні малюки та ваші поважні та мудрі батьки! Сьогодні у нас з вами третя заочна зустріч і будимо милуватися надзвичайними явищами у природі.

Людей зачаровують саме світлові природні явища. Ми можемо довго дивитися на сяючі зорі на небі, а якщо пощастить – на переливання язиків полум’я північного сяйва.

Цікаве про північне сяйво

Полярне сяйво – одне з найгарніших, найграндіозніших і найвеличніших явищ природи. Дехто думає, що воно виникає лише на півночі і називають його “північне сяйво”. Але це неправильно тому, що воно спостерігається як в північних, так і в південих полярних та приполярних районах.

/Files/images/yaroshinska/03untitled_1__650x410.jpg

Ось як образно описує його відомий дослідник північної землі Г.Ушатов: “Небо палало. Нескінченна прозора вуаль укривала весь небосхил. Якась невидима сила коливала її. Вся вона горіла ніжною ліловою барвою. Подекуди з’являлись яскраві спалахи і тут же блідли, немов лише на мить народжувалися й розсіювалися хмари, зіткані із одного тільки світла. В кількох місцях іще раз спалахнули лілові хмари. Якусь частку секунди здавалося, що сяйво згасло. Та ось довгі промені, подекуди зібрані в яскраві віхті, затремтіли блідо-зеленим світлом. Ось вони зірвалися з місця і з усіх боків, швидкі, як блискавки, метнулися до зеніту. На мить завмерли у височині, утворили величезний суцільний вінець, затріпотіли і згасли”.

/Files/images/yaroshinska/сяйв.jpg

В холодних країнах зими довгі і люті. Сонце місяцями не з’являється на небі і людям світять лише місяць та зорі. Варто нагадати, що полярна ніч на полюсах триває 179 днів. Ніби замінюючи денне світило, на небі періодично з’являються полярні сяйва. Зазвичай вони тривають по кілька годин, але іноді не покидають небесне склепіння протягом доби і навіть по два-три дні.

У цей час здається, ніби в повітрі шелестять крилами тисячі птахів. Насправді ж, цей шурхіт належить міріадам крихітник електричних іскор. Відбувається “тиха, безшумна гроза”, в якій не чути ударів грому і не спалахують грізні блискавки.

Давайте, подивимось, як це відбувається:

https://www.youtube.com/watch?v=TLblUQJ6bsY

Якщо ви зачарувались північним сяйвом на Алясці, то зараз ми з вами помилуюсь сім’єю оленів на картинах Андрія Ляха «Північна казка»

/Files/images/yaroshinska/83894630661234.jpg/Files/images/yaroshinska/image77.jpg

Які почуття виникають, коли розглядаєш ці картини? Що на картинах приваблює тебе найбільше? Північне сяйво на що схоже? Олені не сплять, хоч здається, що на вулиці ніч? Чому їх троє і про що вони розмовляють? Що станется потім? Як ти думаєш, коли закінчиться північна ніч, які кольори з’являться на небі?


Ти можеш узяти олівці, фарби або пластилін (так, так пластилін, пригадайте, як ми на картоні, розтягували маленькі шматочки пластиліну, ніби малювали ним) та написати картину про оленів під північним сяйвом, а допоможуть тобі, як завжди схеми:

/Files/images/yaroshinska/unnamed (1).jpg/Files/images/yaroshinska/images (3).jpg

Наступна картина, якою ми з вами поцікавимось буде –

Але спочатку відгадаємо загадку:

Небесні ліхтарики

З заходом сонця запалюються,

Світять ніч всю безперервно

А зранку – вимикаються.

(Зірки).

Це картина Вінсента Ван Гога «Зоряна ніч»

/Files/images/yaroshinska/690x460_0xc0a8392b_7657541541493219806.jpeg

Який настрій викликає картина? Які кольори використовує художник, щоб передати нам цей настрій? На небі – місяць, але видно і пагорбки, і будівлі внизу. Чому? На що схожий місяць та зорі? Що нагадує верхівка кипарису (хвойного дерева)? Пригадай, як ти з батьками милувався нічним небом? Які в тебе були почуття? Де ти милувався нічним пейзажом у місті, селі, біля річки чи біля моря? Намалюй спогади про цю подію.

Чекаю з нетерпінням на ваші малюнки. Ваша Наталія Федорівна.

Фрагмент заняття за книгою

Людмили Шелестової

«Світ у картинах художників» (другий)

Доброго дня, наші найкращі малюки. Великі молодці, хто виконав завдання з першого заняття. Хто ще не встиг - приєднуйтесь до нашої творчої команди.

Сьогодні ми поговоримо про явища природи у різні пори року. А для цього пригадаємо, які є пори року. Переходимо за посиланням https://www.youtube.com/watch?v=FVZexjPMDVg

Пригадали? А ви знаєте, що пори року можна не тільки розрізняти, спостерігаючи їх у природі, тобто розглядати очима. Іще їх можна почути. Художники створюють картини, які ми бачимо, а композитори створюють музику, яку ми чуємо.

https://www.youtube.com/watch?v=QFFrkZOYojk

https://www.youtube.com/watch?v=OPqlNLCrUuQ

https://www.youtube.com/watch?v=DUSchbOQQ4U

https://www.youtube.com/watch?v=RAyj--zd5rs

Я сподіваюсь, що разом з батьками ви насолодились неймовірною красою природи. Це складно – вміти чути, бачити та ще і думати. Але ви справились, тому до роботи. Це завдання допоможуть виконати вам батьки.

Пропонується чотири картини та чотири відповідних описів. Мама або тато зачитують опис дитині під номером, малюк знаходить відповідну картину.

1. Весняне пробудження природи. На небі пропливають білі хмаринки. І хоч сонця ми не бачимо, воно освітлює все навколо. Вода вийшла з берегів і вкрила їх. Це явище називають повінню. Берізки радіють весняному сонечку й тягнуть свої віти догори. Вода тиха, спокійна і нерухома. У ній відображаються гілки дерев, небо і хмаринка. Біля берега самотньо стоїть човен. (Ісаак Левітан. Весна. Велика вода.)

2. На картині – пізня осінь. Чорні хмари вкрили небо, отже, скоро буде дощ. Вони закрили світло, тому все навколо здається похмурим. Дерева стоять без листя, поле темно-золотистого та сіро-коричневого кольору. Селяни женуть худобу додому на відпочинок.

3. Світло сонця заповнює всю картину. Спекотно. В таку погоду річка приваблює людей своєю прохолодою. Двоє жінок веслують у човні. Їм приємно плавати по річці у холодній воді. Легенький вітерець ледь колише листя очерету і дає змогу пливти вітрильнику. Поверхня води виблискує, ніби дорогоцінний камінь. Тиша, спокій, багато тепла та світла… (П’єр Огюст Ренуар. Сена Асньєра.)

4. Село. Перший сніжок вкрив землю, дахи будинків, віти дерев та ганок. Братик із сестричкою з цікавістю розглядають, як сніжинки падають з неба. Вони радіють, бо можна буде кататися на санчатах або на лижах. Неподалік сидить ворона. Мабуть, вона не така рада, як діти… Сніг, покривши землю, ховає від неї тишу. Чи то вона хоче поспілкуватися з дітьми, чи просто їсти?...


/Files/images/karantin/Первый_снег_1946.jpg/Files/images/yaroshinska/Без названия (1).jpg/Files/images/yaroshinska/bolshaia-voda-levitan+.jpg/Files/images/yaroshinska/renuar75_big.jpg


Фрагмент заняття за книгою

Людмили Шелестової

«Світ у картинах художників»

Сьогодні у нас, любі малята, зустріч із картиною Василя Ватагіна «Зубочистка крокодила».

Крокодил. А. Музичук.

У великій річці Ніл Проживає крокодил.

Злий, лихий він, любий друже, Тому з ним ніхто не дружить!

Він зробив собі рогатку, Щоб стрілять по мавпенятках.

Вийшла кішка на доріжку – Хвіст підставив їй під ніжку.

Смикнув зайчика за вухо, Обізвав лінивця «сплюхом»…

Розболілись в нього зуби, Бо нікого він не любить!

Крокодил реве і плаче – Може, хтось йому пробачить?

У біді лишать не гоже! Хто спасе? Хто допоможе?

Відвертаються звірята: Щоб такому помагати!

Куличок, маленька птаха: - Рот розкрий, - кричить, - зівако!

Лікувати буду зуби! Не страшний ти, друже любий!

Крокодил роззявив пащу, І летять далеко в хащу

Різні там якісь деталі: Руль, сидіння і педалі,

Олівці, м’яч, рахівниця… Навіть страшно подивиться!

- Закривай щільніше рота, Моя скінчена робота!

Пам’ятай собі, невдахо, Що сказала мудра птаха:

- Треба мирно в світі жити, Берегти звірят, любити!

Будуть в річці, лісі, лузі, В тебе вірні й щирі друзі!

Так, мої хороші, добре коли щирі друзі є поруч. І я сподіваюсь, що на час нашого домування сучасна техніка допоможе нам спілкуватися і надалі.

Оживити нашу картину допоможе мультфильм «Птичка Тари» (https://www.youtube.com/watch?v=o5lGW2XLfiE).

Переглянули. Не злякалися? Тоді вдягаємо чарівні окуляри і занурюємось у картину. Дивимось, міркуємо і відповідаємо на запитання:

/Files/images/yaroshinska/Крокодил.jpg

Що на картині здивувало? Який крокодил на картині? Що роблять пташки у його пащі? Як ти думаєш, чи подобається крокодилові, коли пташки вичищають йому зуби? А пташкам така робота? Що про це свідчить? Чи сподобалась вам ця картина?

І, нарешті, мої малюки, беремо звичайний аркуш паперу і фарби, кольорові олівці або крейду, що у вас є дома і починаємо творити.

На картині зображено лише передню частину тулуба крокодила. Уяви себе художником і намалюй його повністю або зроби поробку. В цьому тобі допоможуть наведені схеми:

/Files/images/yaroshinska/uroki-lepki-krokodil.jpg/Files/images/yaroshinska/krokodil-shema.gif/Files/images/yaroshinska/unnamed.png

.

.

.Крокодил — опис і цікаві факти

Крокодили – це загін водних хижих рептилій. Відомі вони своїми значними розмірами, вражаючою силою і величезною пащею, засіяної безліччю зубів. Завдяки цьому є одним із дуже небезпечних хижаків. І живуть вони не тільки у воді, але і на суші, що робить їх ще більш небезпечними тваринами.

Короткий опис крокодила

Досягає ця рептилія досить значних розмірів тіла – 5,5 метрів, хоча зазвичай їх довжина коливається в районі 3-4 метрів. При цьому мають вони приплюснуте тіло і короткі кінцівки, що однозначно вказує на те, що відчувають себе рептилії краще в воді.

Підтверджує це і будова голови. Розташовані у верхній частині очі дозволяють виглядати з води, показуючи лише очі і ніздрі. А вуха і ніздрі при цьому ще мають клапани, що перешкоджають в них потрапляння води.

Крокодиляча паща є ще однією примітною особливістю цих тварин. Мало того, що володіє вона безліччю гострих зубів, так ще й розкриватися здатна дуже широко. Ну, а вже, силі укусу цієї рептилії можуть позаздрити багато інших хижаки.

Цікаві факти про крокодилів.

Полюють ці рептилії на рибу, плазунів, рептилій і ссавців. З останніх найчастіше атакують тих, хто підходить близько до води (зазвичай біля водопою). При цьому напасти можуть як удень, так і вночі. Але взагалі ведуть більше нічний спосіб життя.

Небезпечні хижаки представляють загрозу не тільки для тварин, але і для людини. Особливо сильну загрозу представляють Нільський і Гребенястий крокодили.

Крокодилячі сльози – це не просто красивий вираз. Ці рептилії, насправді, плачуть. Правда, роблять це вони з метою виведення зайвих солей з організму. Просто фізіологія, ніяких емоцій.

Завчасно, перепрошую за допущені недоліки, чекаємо на ваші фото і поради від вас, шановні батьки.

Кожне заняття з дітьми ми починали з привітання, пропоную вивчити весняне привітання і до 16 квітня виставити відео в нашій групі. До зустрічі! Бажаю усім Божої ласки та усього найкращого!

Ваша Наталія Федорівна!

Привітання.

Я всміхаюсь сонечку:

Здрастуй, золоте.

Я всміхаюсь квіточці:

Хай вона росте.

Я всміхаюсь дощику:

Лийся, мов з відра.

Друзям усміхаюся:

Зичу всім добра.

Кiлькiсть переглядiв: 35

Коментарi