Поради логопеда

Працюють учителі-логопеди:

Вдовиченко Галина Павлівна. Закінчила Національний педагогічний університет ім. М.П. Драгоманова, педагогічний стаж 24 роки, "спеціаліст першої категорії".

Борщевська Тетяна Юріївна. Закінчила Уманський державний педагогічний університет ім. П.Тичини., педагогічний стаж 7 років, "спеціаліст другої категорії"

Кондратьєва Олеся Олександрівна. Закінчила Національний педагогічний університет ім. М.П. Драгоманова, педагогічний стаж 5 років, "спеціаліст"

Циганок Оксана Володимирівна. Закінчила Національний педагогічний університет ім. М.П. Драгоманова, педагогічний стаж 16 років, "спеціаліст першої категорії".

Мета логопедичної корекції:

- формування фонетико - фонематичної, лексико - граматичної сторін мови, зв'язного мовлення;

- розвиток усіх видів мовленнєвої діяльності;

- формування комунікативних умінь;

- розвиток мовленнєвої, загальної та дрібної моторики;

- вироблення навичок свідомого сприймання та розуміння зверненого мовлення;

- розвиток просодичної сторони мовлення( темп, ритм, тембр, сила голосу);

- подолання порушень усного та письмового мовлення;

- розвиток психічних процесів (пам’яті, мислення, уваги).

Завдяки цікавим технологіям у навчанні та вихованні діти «розкриваються» психологічно, починають розуміти свою унікальність у властивих їм здібностях, почуваються значущими й рівноцінними особистостями.

Розвиток мовленнєвого дихання


Мовленнєве дихання є джерелом утворення звуку,голосу. Воно допомагає правильно дотримуватись пауз. Зберігати плавність мовлення , змінювати гучність.

Правильне мовленнєве дихання дає можливість при меншій витраті м`язової енергії мовленнєвого апарата досягти максимуму звучності.

Розвиток мовленнєвого дихання залежить від правильного функціонування фізіологічного дихання.

Як свідчить практика,діти не завжди перед початком говоріння роблять вдих і нерідко починають своє мовлення із залишкового видиху,або починають говорити на вдиху, часто майже перед кожним словом добираючи повітря. Малята,які мають ослаблений вдих і видих.,зазвичай говорять тихо та утруднюються під час вимовлення довгих фраз .При нераціональній витраті повітря порушується плавність мовлення,тому що діти в середині фрази змушені добирати повітря. Часто такі діти не договорюють слово і нерідко наприкінці фрази вимовляють їх пошепки. Іноді, щоб завершити довгу фразу,вони змушені говорити на вдиху,від чого мовлення стає нечітким. заїкуватим. Скорочений видих змушує говорити фразу в прискореному темпі,без дотримування логічних пауз.

Існує кілька правил, яких варто дотримуватися, виконуючи вправи для розвитку мовленнєвого подиху:

- Повітря набирати через ніс;

- Не піднімати плечі;

- Видих повинен бути тривалим і плавним;

- Необхідно стежити за тим,щоб не надувати щоки;

- Дихальні вправи необхідно чергувати з іншими вправами ,тому що вони швидко стомлюють дитину і можуть викликати запаморочення.

- Вправи на подих необхідно виконувати щодня,включаючи їх у фізкультурно-оздоровчу гімнастику ; у вільний час;

- Вправи доцільніше проводити в ігровій формі, щоб діти виконували їх з інтересом та задоволенням.

Роботу з розвитку мовленнєвого подиху краще проводити поетапно. Спочатку тренуються тривалий мовленнєвий видих на окремих звуках,потім-словах,потім-на короткій фразі, під час читання віршів.

Мовленнєве дихання дуже важливе в нашому житті. Його потрібно розвивати не тільки дітям,але й дорослим. Воно допомагає у виразному читанні,а також в ораторському мистецтві. При постановці звуків дуже важливо, куди та з якою силою спрямовуватиметься повітряний струмінь.

Вправи для розвитку мовленнєвого дихання.

1. Вправа «Кораблики».

Налити в миску воду. Зробити, або взяти вже готовий кораблик,покласти його на воду. Запропонувати дитині подути на кораблик спочатку довгим струменем повільно наче вимовляючи звук «ф», а потім переривчасто,наче вимовляючи звук «п-п-п». /Files/images/IMG_20131014_170004.jpg

2. Вправа «Задування свічки».

Слідкуйте ,щоб видих був протяжним,

неприривчастим.

/Files/images/IMG_20131014_164832.jpg

3. Вправа «Надування бульбашок».

Діти дмуть через соломинку у воду

Так,щоб утворилися бульбашки.

4. Вправа «Футбол».

Дути на м`ячик ,який котиться по

Футбольному полю,намагаючись

Задувати м`яч у ворота.

/Files/images/IMG_20131015_100108.jpg

5. Вправа «Дотягнутись до сонечка».

Діти тягнуться сонечка,піднімаючи руки через сторони і роблячи глибокий вдих. Опускаються на носочки,роблять спокійний видих.

6. Вправа «Вітер».

Діти роблять «легенький вітерець»-легенько дмуть, «сильний»-сильніше. Після цього обов`язково передихають-«декілька хвилин вітру немає».

/Files/images/IMG_20131014_163944.jpg

7. Вправа «Дми на метелика».

Дмухання на виготовленого з паперу метелика, прив`язаного на нитці./Files/images/IMG_20131014_165631.jpg

Підготувала учитель-логопед Циганок О.В.

Кiлькiсть переглядiв: 618

Коментарi