ПЛЕКАЄМО ТВОРЧІСТЬ

Нотатки з художньо-естетичного та творчого розвитку дітей на тему:

«Твір на аркуші паперу»

Сьогодення сучасної школи прагне бачити своїх учнів творчими, оптимістичними, вміючими бачити незвичайне у повсякденному та нестандартно втілювати свої думки з найбільшою користю як для себе так і для оточуючих.

Що потрібно для того, щоб маленька дитина доросла до такого рівня та безпроблемно увійшла у шкільне життя? Як ми дорослі: батьки та вихователі можемо допомогти?

Це дуже просто. Просто треба любити дитину. Просто треба жити разом з дитиною.Просто треба допомогти дитинці відкрити цей світ, побачити красу цього світу та його цілісність.

В дошкільному віці природньою є гра, спостережливість, допитливість та творчість. Як це підтримати, розвинути та зберегти для подальшого розумового, морального, емоційного та креативного розвитку дитини?

Одне із перших джерел для розвитку здібностей дитини є природа. Краса природи надихає на творчість. Казковий вечір, сонячний ранок,чарівні квіти, барвистий метелик, смугасте кошеня, веселий дощ, тихий сніг … Для дитини це не тільки предмет для милування. Це ще і великий поштовх для створення цілих творчих розповідей на аркуші паперу. Розкрити світ природи для дитини батьки навіть можуть і під час звичайних «піших переходів» від будинку до дитячого садочка. Огляньте разом з донькою або сином красиві дерева, що ростуть на вулицях міста, квіти, кущі, як вони змінюються відносно частини доби, освітлення, пори року. Може ви зустрінете по дорозі галасливу сороку, веселого собаку, бешкетливих горобців. А потім ввечері запропонуйте дитині намалювати те, що найбільш їй сподобалось,що запам’яталось, пофантазуйте разом на аркуші паперу. І ви для себе і для малюка відкриєте чарівний рожевий захід сонця, діамантовий сніг, фіолетове вечірнє небо. А осінні листочки своєю барвистою палітрою надихали на творчість навіть великих художників.

Осінніми та довгими зимовими вечорами добре згадувати літні мандрівки та планувати наступні, а може навіть придумати фантастичні. Наші дошкільнята можуть в цьому допомогти.

Беремо пензлик або олівці і починаємо… Спочатку відзначаємо куди ми маємо потрапити, а потім на чому, з ким ми будемо подорожувати , яка природа нас буде оточувати, з якої частини доби ми почнемо подорож, які місцеві мешканці нас там зустрінуть, що вони вживають у іжу, як сплять, в які ігри грають, що там живуть за тварини, птахи, рослини… Повірте простір даної фантазії навіть може вийти за рамки одного альбому в тридцять листів.

Через написання таких шедеврів у дитини не тільки розів’ється абстрактно-логічне мислення, фантазія, уява, емоційна сфера, образотворчі уміння та навички, а й з'явиться міцне підґрунтя для подальшого написання творів у шкільному віці, яким зможуть позаздрити навіть Джек Лондон, Чарльз Діккенс, Жуль Верн.

Василь Сухомлинський підкреслював, що творчість дитини знаходиться на кінчиках ії пальців, чим пальчики вправніші, тим більше дошкільнята мають простір для польоту творчості. Для цього в дитячому закладі пропонується безліч ігор на розвиток дрібної моторики руки, використовуються на заняттях з образотворчої діяльності та самостійної образотворчої діяльності різні зображувальні матеріали, інструменти та техніки. За програмою «Українське дошкілля» та «Впевнений старт» дитина повинна володіти вміннями користуватися при створенні зображення гуашшю, аквареллю, простим та кольоровими олівцями, сангіною, восковими олівцями, пастельною крейдою, різноманітними штучними матеріалами: нитками, зубними щітками, поролончиками, ватними паличками; природними матеріалами: листям, камінчиками, мушлями і т.д.

Все це є одною із складових творчості. Про інші складові – створення певного середовища, виховання художньо-естетичного смаку, розвиток креативності, оцінка батьками «витворів мистецтва» свого малюка, розвиток дрібної моторики руки, вплив засобів інформації на розвиток творчості дошкільника, зв’язок між емоційною сферою дитини та продуктивними видами діяльності ми поговоримо під час наступної зустрічі.

Використана література: програма розвитку дитини дошкільного віку «Українське дошкілля», «Образотворче мистецтво» Г.В. Сухорукова (Київ, 2014р.)

Підготувала вихователь Ярошинська Н.Ф.

/Files/images/yaroshinska/270083261_656762108840748_1555495549857269058_n.jpg/Files/images/yaroshinska/272826571_675076170342675_735234108667554535_n.jpg/Files/images/yaroshinska/IMG_1670.jpg

/Files/images/2017_novini/IMG_7076.JPG

/Files/images/IMG_1125.JPGДитячі роботи на тему "Натюрморт"/Files/images/IMG_1124.JPG/Files/images/IMG_1128.JPG


Кiлькiсть переглядiв: 266

Коментарi

  • мама

    2015-04-14 22:20:44

    Хочу виразити велику подяку НАТАЛІ ФЕДОРІВНІ за її професіоналізм у роботі з моєю дитиною. Ваша талановитість і майстерність породжує у дитини бажання пізнавати мистецьке ремесло, виховує творчі здібності, любов до прекрасного. Бажаю здоров'я, творчих злетів, що викликають захоплення оточуючих!...

  • Ярошинська Н.Ф.

    2015-03-10 09:55:51

    Дякую....

  • Петро Васильйович

    2014-11-02 13:53:00

    Гарна робота, мені сподобалась...

  • Батьки

    2014-10-08 23:48:47

    Висловлюємо подяку Наталі Федорівні за цікаву та творчу працю....